Rize İl Milli Eğitim Müdürlüğü Kodla Rize Uygulaması

Robotik Kodlama Turnuvası 3. Tur Scratch Görevleri

KODLARİZE PROJESİ ROBOTİK KODLAMA TURNUVASI 3. TUR SCRATCH YARIŞMASI GÖREVLERİ

 

1. Bu sayfada yayınlanan uzay görselini, Scratch ekranında sahne arka planı olarak ayarlayın. (1 Puan)

2. Oyun alanına üzerinde "BAŞLA" yazan bir buton ekleyin. (1 Puan)

3. Oyun başladığında BAŞLA butonu gözükecek, bu butona tıklandığında ise gizlenecek şekilde programlayın. (1 Puan)

4. Oyun alanına "Rocketship" kuklasını ekleyin. Boyutunu %50 olarak ayarlayın. (1 Puan)

5. Rocketship kuklasının oyunun başında sahnenin alt ortasında olmasını komut kullanarak ayarlayın. (1 Puan)

6. Oyun alanına Rocks kuklasını ekleyin. Boyutunu %30 olarak ayarlayın. Oyun alanının en üstüne komut kullanarak yerleştirin. (1 Puan)

7. Oyun başladığında Rocketship ve Rocks kuklalarının gizli olmasını sağlayın. BAŞLA butonuna tıklandığında bu kuklaların görünmesini sağlayın. (2 Puan) 

8. Rocketship kuklasının baştan itibaren sürekli olarak kılık değiştirerek dönme animasyonu yapmasını sağlayın. (2 Puan) 

9. Rocketship kuklasının yön tuşları ile yukarı, aşağı, sağa, sola hareket etmesini sağlayın. (4 Puan)

10. Rocks kuklasını kullanarak meteor yağmuru oluşturun. (Kuklanın oyun alanının en üstünden ve farklı farklı noktalardan aşağı doğru düşmesini sağlayın.) (Bu görevde ikiz yarat komutunu kullanmak zorunludur. Oluşan ikizler, oyun alanının altında birikmemelidir.) (5 Puan)

11. Rocks kuklasının yukarıdan aşağıya düşerken sürekli olarak dönmesini sağlayın. (1 Puan)

12. Oyun alanına OYUN BİTTİ yazısını bir kukla olarak ekleyin. Bu kukla başlangıçta görünmeyecek. (1 Puan)

13. Rock kuklası Rocketship kuklasına değdiğinde oyun ekranında OYUN BİTTİ yazısını gösterin ve oyunu durdurun. (Bu görev, dekor değiştirilmeden yapılmalıdır.) (4 Puan)

14. Oyun alanına kırmızı dikey bir dikdörtgen ekleyin. (Bu dikdörtgen, oyunda meteorları yok edecek olan lazer ışını olarak kullanılacak.) (1 Puan)

15. Oyun oynanırken boşluk çubuğuna basıldığında, kırmızı dikdörtgenin, Rocketship kuklasının önünden çıkan ve hızla ileriye doğru giden bir lazer ışını gibi hareket etmesini sağlayın. (Boşluk çubuğuna basılı olduğu sürece sürekli olarak roketin önünden lazer ışını çıkmalı. İki ışının çıkışı arasında en az 0.1 saniye süre olmalı.)( Bu görevde ikiz yarat komutunu kullanmak zorunludur. Oluşan ikizler, oyun alanının üstünde birikmemelidir.) (6 Puan)

16. Lazer ışını meteora değdiğinde meteorun yok olmasını sağlayın. (2 Puan) 

17. Oyuna PUAN değişkenini ekleyin. Oyunun başında PUAN değişkenini 0 olarak ayarlayın. (2 Puan) 

18. Lazer ışını ile her meteor yok edildiğinde Puan değişkenini 1 artırın. (1 Puan)

19. Her ateş edildiğinde Laser2 sesinin çalmasını sağlayın. (1 Puan)

20. Başla butonuna basıldığı andan itibaren Dance Space müziğinin sürekli olarak çalmasını sağlayın. (2 Puan) 


  SCRATCH DOSYASINI GÖNDERMEK İÇİN TIKLAYIN >>  

 

Zemin resmine sağ tıklayıp resmi farklı kaydet seçeneğini seçin ve bilgisayara kaydedin.

Eminettin Mahallesi Valilik Binası B Blok Kat 3 No 346 - 0464 280 5371

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.