Rize İl Milli Eğitim Müdürlüğü Kodla Rize Uygulaması

Kodlama Turnuvası 2. Tur Scratch Görevleri- Gündüz

 

1. Oyun alanına "Avery" kuklasını ekleyin ve boyutunu ayarlayın. (1 Puan)

2. Avery kuklasının bir kostümündeki kazağı ve pantolonu kırmızı renge boyayın.  (1 Puan)

3. Avery kuklası, oyunun başında oyun alanının sol alt bölgesinde olacaktır. (1 Puan)

4. Avery kuklası, klavyede yukarı ok tuşuna basıldığında yukarı hareket edip sonra aşağıya bulunduğu noktaya geri dönecektir. (Kukla, zıplama hareketi yapacaktır.) (4 Puan)

5. Avery kuklası, yukarı ve aşağı hareket ederken kostüm değiştirecektir. (Kukla hareket etmediği esnada kostüm değiştirmeyecektir.) (2 Puan)

6. Scratch içindeki "Apple" kuklasını ve "Ball" kuklasını oyun alanına ekleyin ve boyutunu ayarlayın. (2 Puan)

7. Oyuna "Tree" dekorunu ekleyin. Oyunun başında bu dekor görünecek şekilde ayarlayın. (1 Puan)

8. Oyuna "TEBRİKLER" yazan bir dekor ekleyin. (1 Puan)

9. Oyuna "OYUN BİTTİ" yazan bir dekor ekleyin. (1 Puan)

(Oyunda toplamda 3 dekor eklenmiş olacak.)

10. Oyunun başında Apple ve Ball kuklaları oyun alanının en sağında olacak. Ardından belli zaman aralıklarla oyun alanında sola doğru hareket edeceklerdir. Oyun alanının en soluna gidince tekrar sağdan gelecektir. Bu işlem sürekli olarak devam edecektir. (İki kuklanın hareketi esnasında belli bir süre geçmelidir.) (6 Puan)

11. Süre ve Puan adında iki tane değişken ekleyin. Oyun başladığında Puan 0 olacak.  Süre 60 olacak. (2 Puan)

12. Süre değişkeni, 60'tan geriye doğru bir saniye arayla azalacaktır. (60 saniyeden geriye doğru sayacak) (4 Puan)

13. Süre 0 olduğunda tüm oyun ve kukla hareketleri duracak. OYUN BİTTİ yazılı dekora geçecektir.  (3 Puan)

14. Avery kuklası Apple kuklasına dokunduğunda 10 puan kazanacak ve pop sesi çalacak. Ball kuklasına değdiğinde ise 10 puan kaybedecek ve pop sesi çalacaktır. (4 Puan)

15. Puan 100 olduğunda tüm kuklalar sahneden kaybolacak. TEBRİKLER yazılı dekora geçecektir. (3 Puan)

16. Tree dekoru puana göre şeffaf hale gelecektir. (Oyun başladığında normal renginde, puan arttıkça yavaş yavaş soluk beyaz hale dönüşecektir.) (4 Puan)

 

SCRATCH DOSYASINI GÖNDERMEK İÇİN TIKLAYIN >>

Eminettin Mahallesi Valilik Binası B Blok Kat 3 No 346 - 0464 280 5371

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.